کوی مهندسین

قالب وبلاگ


کوی مهندسین
 
نويسندگان
آخرين مطالب

توصیه هایی برای سلامتی پوست
 

پوست چرب
در آب حمام خود مقداري از آب هر نوع مركباتي كه مايليد چون ليمو، پرتقال يا گريپ فروت بيافزاييد. اسيد سيتريك موجود در آب مركبات، باكتري ها را خواهد كشت، ناپاكي ها را برطرف مي كند و چربي اضافي را از بين مي برد. اين روش نوعي آروماتراپي (بو درماني) نيز هست و روش فوق العاده اي براي استفاده ي مطلوب از ميوه هاست.

پوست خشك
•    جوش شيرين را به آب حمام خود بيافزاييد تا به پوست رطوبت ببخشد.
•    با ده قطره از روغن رز به جنگ خشكي پوست برويد. روغن رز را در برابر جريان آب قرار دهيد و اگر مي خواهيد به راستي لذت ببريد به آب چند گلبرگ گل رز نيز اضافه كنيد. روغن رز به پوست رطوبت مي بخشد، راحه ي فوق العاده اي دارد و از تشكيل رگ هاي عنكبوتي پاها جلوگيري مي كند.
توجه كنيد: معمولا روغن و آب به خوبي مخلوط نمي شوند بنابراين لازم است كمي شير به آنها بيافزاييد تا به مخلوط شدنشان كمك كند.

پوسته برداري
يك پاكت شير خشك را زير آب جاري حمام حمام قرار دهيد. اسيد لاكتيك شير سلول هاي مرده پوست را از آن جدا مي كند و لايه اي نرم از پوست باقي مي گذارد.

ايجاد خلق و خوي خوش
•    يك چهارم پيمانه اسانس خالص وانيل را به آب گرم وان اضافه كنيد. وانيل روحيه را بالا مي برد و ايجاد سرزندگي مي نمايد.
•    مشتي از برگ هاي سوزني كاج را در كف جوراب ورزشي كهنه بريزيد سر آن را گره بزنيد و اجازه دهيد در زير جريان آب خيس بخورد
خواب آور
دو قاشق چاي خوري اسطوخودوس خشك را يك قاشق چاي خوري روغن اسطوخودس مخلوط كنيد و در آب وان بريزيد. رايحه ي خوش اسطوخودس به شما آرامش مي بخشد و خواب خوشي را برايتان به ارمغان خواهد آورد.

نرم كننده هاي پوست
•    سه پيمانه بلغور جو خام را با دو پيمانه سبوس گندم و يك دوم پيمانه ژل آلوورا خوب مخلوط كنيد. اين مخلوط را درون كيسه اي از تنظيف يا يك جوراب نايلوني بريزيد. اين كيسه را درون آب وان قرار دهيد و پس از اين كه خوب مواد داخل آن خيس خوردند از آن براي شستشوي پوست بدن استفتده كنيد.
•    ده عدد كيسه ي محتوي چاي جين سينگ را درون قوري بزرگي دم كنيد و چاي را به آب داخل وان بيافزاييد. جين سينگ نرمي، قابليت انعطاف و درخشندگي پوست كمك مي كند و با عوامل پيري زودرس مي جنگد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: سلامتی وبهداشت
[ پنج شنبه 18 فروردين 1390 ] [ 18:9 ] [ admin ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 374
تعداد نظرات : 227
تعداد آنلاین : 1